zobrazit rychlé menu
hlavička

Journey, Flower a flOw

Tři hry od thatgamecompany, pro než je herní mainstream sprostým výrazem.

Journey

Meditativní zážitek s krásným plynulým vizuálem, krásnou adaptivní hudbou a filozofickým přesahem příběhu mezi řádky.
Takový malinký bratříček The Last Guardian.

Flower

Flower bych chtěl hodnotit mnohem výše. Je to nádherná hra, která je vizuálně na hony vzdálená od flOw, které bylo také působivé. Když však ve Flower s rojem svých lístků vyletíte desítky metrů do vzduchu, spatříte obzor a akrobatickým vrutem za dramatické změny ohniskové vzdálenosti kamery se řítíte přímo do stovek (tisíců) jednotlivě vykreslených stébel trávy, které se pod vaším poryvem plynule ohýbají, napadne vás jediné slovo - ELEGANCE. Ten pocit z rychlosti a plynulosti při letu je prostě symfonie.

Přestože má hra jasné, poeticky podané poselství, je trestuhodně krátká. Možná člověk namítne, že skončí dříve, než začne nudit, ale to není omluva pro 2-3 hodinovou hratelnost. Vývojáři jasně ukázali, že ve flOw, The Journey i zde jdou namyslet obměny hratelnosti, které zábavu udrží. Přidání obsahu a prohloubení příběhu by hře jen prospělo.

Takhle musím upravit své původní tvrzení. Flower není nádherná hra. Flower je nádherná hříčka.

Pod čarou musím zmínit, že překvapivě hudba mě docela zklamala. Netuším, jaký podíl na tom má její schopnost se dynamicky měnit, ale ve hrách jsme byly svědky mnohem působivějších melancholických melodií. Stačí jít pár kroků dále k Journey.

flOw

Ze všech tří přítomných her, flOw vyšel na svět jako první. Ve světle následujících her na něm lze názorně vidět začátek evoluce thatgamecompany. Byť se dá Journey kritizovat za svou délku, je to bezesporu plnohodnotná hra. Flower už může u řady lidí včetně mě vyvolávat obavy, že jde spíše o propracovanou hříčku. flOw však je hříčkou bez debat.

Ve svých vlastních mantinelech je to hra krásná vizuálem i audiem, umí být melancholická, ale herně je to i přes lehce se měnící se herní styly pořád jen drobná hříčka, která při projití na jeden zátah může začít upadat do stereotypu.

Sepsáno 1.7.2018 13:26 do kategorie Game art

originální +
audiovizuálně nádherné +
emotivní +
poselství +
pohybová elegance +
ambientní +
70 %
- multiplayerový aspekt může být pro první průchod rušivý/kazit zážitek (Journey)
- krátká herní doba
- absence reálnější hratelnosti/výzvy
- délka

Komentáře

Zatím nebyl napsán žádný komentář.
Napsat komentář
Ondřej Vašíček