zobrazit rychlé menu
hlavička

Lost - největší podvod seriálové historie

Před nějakým tím probdělým večerem jsme měli tu smůlu shlédnout závěrečný díl revolučního seriálu LOST. Ten na svém počátku přivedl seriálům nevídanou vážnost a začal tak novou éru seriálového šílenství.

Původně jsem měl v plánu pořádně detailně rozebrat, jak neuvěřitelně tvůrci Lostu vyjebali se všemi (myslícími) diváky. Měla to být hluboká sonda do duše zhrzeného diváka, který odhaluje veškerou tu aroganciscénáristů, kteří na venek drží pevně promyšlený děj od začátku do konce, ale ve skutečnosti se jejich invence nevyšplhá ani po kotníky teoriím fanoušků.

Lost karikatury

To už naštěstí dělat nemusím. Po tom, co jsem se v aktuálním červnovém Levelu (zakoupil jsem kvůli legalizaci skvělého RPG Mass Effect, který se slunní vedle sběratelské edice dvojky) dočetl skvělé dojmy Daniela Vávry (jedna z hlavních tvůrčích osobností stojících za Mafia a Mafia 2, nyní na volné noze), vím, že bych nosil skřety do Mordoru. Tak bravurně ironický „dostávač do kolen" už jsem dlouho nečetl. Dan totiž zvládne stručně shrnout celé dění na ostrově a vypíchnout ty hlavní události, které se svou absurdností sami zesměšňují. Toto počteníčko ve mně vyvolávalo výbuchy smíchu, jako nic v poslední době. Smutné na tom je, že je to především díky pravdivosti celého článku.

Dovolil jsem si proto samotný článek naskenovat a zároveň doporučím si tento Level koupit, už kvůli onomu skvělému RPG roku 2008.

Aneb čtení o tom, kterak čmoud pochopeným dobrákem byl ;-)

Pro zobrazení stačí kliknout na obrázek a použít ikonku pro zobrazení 1:1 (klávesová zkratka "f") nebo klikněte na tento odkaz. Při čtení se samozřejmě musíte pohybovat pomocí jezdců v prohlížeči nebo chytnout obrázek myší a sami si ho posouvat.

Lost, Level - recenze Daniel Vávra

Jedna šestiletá seriálová etapa končí. Tvůrci u většiny diváků definitivně ztratili respekt. Snad už si seriálová tvorba nic podobného na rozumného diváka nezkusí.

Doporučuji také shlédnout řadu youtube videí, které si z nevyřešených věcí nebo samotného konce dělají oprávněnou legraci.

Sepsáno 10.6.2010 20:18 do kategorie Cinema

Komentáře

12.6.2010 12:10
# Luka
Lost sem viděl pár dílů. Pokaždý, když se o tom s někym bavim, řikám to samý. Přestal sem to sledovat od doby, kdy se v pralese objevil bílej lední medvěd.
Ještě, že jsem to utnul včas a nemusel se dočkat toho, čeho se dočkali ostatní po neuvěřitelnejch šesti sériích!?
To sem si bohužel vyzkoušel u jinejch seriálů ;-)...
25.6.2010 23:16
# Ajvngou
díkec za ten článek - tak nějak jsem nad tím koncem přemýšlel stejně a Vávra to sepsal poctivě. nejlepší byla asi ta 5. sezóna, kde se v každým dílu skvěle vysvětlovaly některý záhady a bylo to vymyšlený OK. Ale 6. sezona...? Poslední díl jsem taky koukal trochu znuděně, trochu jako fanda a nejvíc asi jako jelito.
28.6.2010 7:53
# Tyler Durden
No jo, nekdo vyjebe s myslicimi divaky po 6. sezonach-Lost, nekdo po 4.sezonach-Prison Break a nekdo s nimi vyjebava uz od sameho zacatku-FlashForward. Vysokorzpoctove serialy jsou proste slepa vetev, snad uz to dojde i producentum (scenaristy bych nezatracoval, i kdyz svuj dil viny nesou rovnez).
7.7.2010 21:18
# Sycek
Článek Dana Vávry je trapnej, uráží dokonce i fanoušky, kterým se líbil.

Jen tak naokraj, když někdo fetuje 6 let seriál a po jeho shlédnutí prohlásí, že to byla hovadina, tak není chyba v seriálu, ale v jeho hlavě.

Pro mě jsou "Losti" geniální
12.7.2010 17:00
# billie joe
sycek: ses dement

losti sou stejne genialni jako tenhle vzkaz pro tebe
13.7.2010 18:01
# Ondřej Vašíček
Sycek: i kdyby pan Vávra fetoval od pěti let, i kdyby urážel své fanoušky, tak to z něj nedělá na dosmrti člověka se špatným názorem. Pokud jsi rozumný člověk, nikdy nemůžeš ničí názor odsoudit jen na předchozích zkušenostech, zvláště, když prakticky vůbec nesouvisí s tématem.

To co napsal Vávra není jen postoj jeho hlavy ale všech myslících diváků Lost, kteří se nesmířili s ojebávkou od tvůrců.

Já naprosto rozumím, že méně přemýšliví lidé (to není urážka) byly uspokojeni brečícím koncem, ale nic to nemění na faktu, že pro dumajícího člověka je to naprostý výsměch. A takových lidí je opravdu hodně (rozhodně většina, ale na počtech tu nezáleží).
29.7.2010 12:47
# Roger
Nenapadlo vás, "více přemýšlivých" lidí, že ten seriál tu nebyl proto, aby udělal díru do světa s geniálně propracovaným příběhem, ale prostě jen proto aby pobavil lidi? Mně se seriál líbil, neříkám, že byl geniální, ale prostě jsem se pobavil. Lidé kteří ho vzali vážne, kousali si nehty při vymýšlení teorií, a blaženě zachrochtali jen při náznaku odpovědi se přeci také bavili. Nešlo tu o odpovědi, šlo tu o otázky, o tom byl celý seriál. Někdy je sama cesta cílem. Jen si vzpomente jak jste se jako malý vždy těšili na nějakou událost, tam taky šlo o tom očekávání ne o samotnou událost
( vánoce necht jsou příkladem za všechny)
25.8.2010 1:59
# bartlett
ani kdyby to tvůrci od začátku brali jako, jak ty říkáš, "seriál pro pobavení" (což teda teda vážně ne. oni od prvního dílu tvrdili, jak je to geniální a revoluční, a že to objasní smysl života a co já vim co ještě), tak jim takovýhle s prominutím scénáristický píčoviny neopustim. nesnáším takový argumenty typu "když se to točilo, jen aby se lidi bavili, tak tomu odputíme lední medvědy na tropickým ostrově, jakýsi zabijácký černý kouř, vrtání díry do asteroidu, kterej míří na zemi... na co u filmů přemýšlet? když tvůrci řeknou, že se lidi maj jen bavit, tak je vše odpuštěno a ještě tomu vrazím 5* na csfd" :)
26.8.2010 16:15
# mcmack
Ty bláho, to je pakovina! Takúto pablbosť by som podľa mňa kedysi geniálnemu J.J. Abramsovi neprisudzoval ani v delíriu. Pre mňa Lost 6. sériou definitívne zavraždili. Lost je a bude asi dlho IMHO najväčším seriálovým sklamaním. Opustil som ho po asi 10. časti šiestej série a keď čítam článok tu pripojený, som rád. Smerovanie, ktorým išiel Daniel Faraday v piatej sérii sa mi zdá lepšie, skôr by som zhltol fyziku pritiahnutú za vlasy ako toto mysteriózne vyústenie. A to som si myslel, že J.J. Abrams je najlepší producent a režisér dneška. No už si to myslím len v prípade Cloverfieldu.
9.9.2010 10:57
# Tony
Já nesouhlasím s tím všudypřítomným zatracováním. Moment, kdy J.J. opustil Lost byl osudovým. Lindelof a Cuse si sice vedli velmi dobře, pokud pominu poněkud brzdivou třetí sérii, ovšem nedokázali dotáhnout dle mého názoru dokonalou myšlenku Abramse do konce. Hádám, že podle nich byl seriál o životě. O životě postav. A sami se nad tím zamyslete - každý z diváků si oblíbil řadu postav, některé nesnášel - a o všech toho věděl víc, než jejich rodiče. A o tom také konec byl. Tvůrcům nikdy nešlo o historii ostrova. Nikdy jim nešlo o to, proč je po dvacettrojce čtyřicetdvojka. Šlo jim o postavy. Proto konec skončil tak jak skončil - jakési místo, říkejte tomu třeba nebe, kde se všichni mrtví sešli aby byli dohromady šťastní. A musím se přidat k názoru, že mi Lost poskytli více zábavy než cokoliv jiného na světě. (Co se zábavního průmyslu týče, věci jako sex a jízda na kole nepočítám.) Po každém díle jsem si v hlavě dotvářel vlastní teorii, četl si teorie ostatních, při úvodní znělce mi běhal mráz po zádech... I když se občas oběvila epizoda, která byla tak trošku "filler", nenudil jsem se. A práce, kterou odvedl Michael Giaccino ? Nejlepší seriálový soundtrack všech dob. Bez nadsázky. Masterpiece, tečka.

Spousta z Vás si tu stěžuje na medvěda. Doufám že to je jen zástupce všech nezodpovězených otázek a ne Váš největší brouk v hlavě. NAvíc tato záhada byla zodpověezna v Lost epilogu "The New Man In Charge" - 12-ti minutový klip, který vyšel na DVD s 6. sérií. Geniální dovětek, který zodpovězel pár z milionu otázek - lední medvědy, problémy s těhotenstvým, dodávku jídla, místnost 23, přezdívku dr. Changa, Waltova role v příběhu... A ještě naposledy ukázala Michael Emersona, jehož postava Bena je jednodušše geniální. Věta dělníka "We deserve answers!" jakoby zastoupila skučení všech nespokojených (uražených) fanoušků. Škoda že Ben nedostal více času na odpovídání a prozradil pouze jednu skutečnost.

Lost jsou pro mne nejlepším seriálem a na dlouho asi budou. Pokud se stále vztekáte nad počtem záhad, které nikdy nebyly a ani nikdy nebudou vysvětleny, pusťte si závěrečný díl 6. série Futuramy, snad vám zvedne náladu :-)

Na rozloučenou ještě moje oblíbená scéna z Lost:
youtube.com
Nerozesmála mě na 10 minut, ale nevzpomínám si, že bych někdy jindy cítil tolik pobavení :-)
10.9.2010 13:01
# Tony
Abych nezněl jako úplný trol - s Vávrovým článkem souhlasím a mrzí mne, že závěr nebyl promyšlen a během šesté série se toho moc nezodpovězelo. Jen bych nebyl vůči tvůrcům tak krutý :-)
Namaste.
30.10.2010 21:37
# levák bob
Ondřej Vašíček: a nepovyšuješ se malinko náhodou? Já bych řek, že nezáleží na inteligenci ale na povaze diváků. nepochybně i ty tví méně přemýšliví lidé čekali malinko jinej konec ale prostě se s tím dokázali vyrovnat, kdežto ty ne.
Lost byl neobvyklej a netuctovej seriál a nelituju žádnýho dílu kterej sem viděl.
Pan Vávra mi po přečtení jeho čláku připadá jako malí vztekajícíse dětsko
16.11.2010 7:36
# Michal Cassidy
To jak tady píšete že Ztraceni se setkaly v nebi je hloupost!
Proč by tam nebyli všichni a jen polovina těch co umřely?Kde je Michael,Ana Lucia,Eko...
Proč v tom kostele jsou trosečníci co zemřely ale i ty co ne?

Podle mě jsou tři možnosti...
1.Tim že zemřel muž v černém a také díky tomu světlu udělaly trosečníci to k čemu byli předurčeny a letadlo normálně přistálo.
2.Hurley který odešel s Benem mohl otočit tim kolem na ten přesun do minulosti a budoucnosti a mohl posunout čas než stroskotaly!
3.Ani sami režiseři neví jak to skončilo :)
22.11.2010 20:46
# Mike
Souhlasím s těmi,co říkají,že je článek trapnej a nudnej,páč,tento seriál nebyl natočen za účelem,aby odhalil každou hovadinu.Celej 6.serií se mi velmi líbilo,seriál skončil otevřeně!!!A to není žádnej podvod.Lost je geniální seriál a každej jeho fanoušek to ví...
21.12.2010 10:36
# Jakob
Vávra je kripl,kterej to nemá v palici v pořádku.Lost je nejlepší seriál všech dob.A vůbec,recenze k seriálu má dělat filmový časopis a ne zasranej časopis o zkurvenejch hrách
26.12.2010 19:52
# T. Liquid
...bez snadno zmanipulovatelných hlupáků kteří obhajují tento seriál, by nebyli chytří kteří ho kritizují...
27.12.2010 10:37
# Martin S.
Lost byl krásnej dlouhej sex kterej bohužel neskončil orgasmem.....
11.2.2011 20:01
# Tereza
Já jsem se na to dívala nějak do začátku 4. serie ,ale pak mě to přestalo bavit ,protože to bylo přeplácané a hodně jsem se v tom motala!!!Stačilo prošvihnout jeden díl a byla jsem tkz. v lese.
11.10.2012 1:42
# Jan
Seriál je geniální a lituji ty, kteří jej nepochopili.
Raději seriál nazvat "přeplácaností" a pořádně jej pomluvit než přiznat, že jsem ten blbec já sám, co?
26.1.2014 21:59
# Karel
Lepší seriál už nikdo nenatočí :P
25.6.2014 9:42
# Fenix
Jednoznačně nesouhlasím se článkem, ikdyž mě docela pobavil v jistých oblastech :D. Každopádně se tyhle články daly očekávat, protože poslední serie a hlavně ten konec mohli být mnohem lepší.
11.9.2014 9:07
# Dexik
Nechápu proč se vubec vede dyskuse jeli tento članek hlopy či ne jde pře ce jen o věc nazoru jednotlivce. Ale poshlednuti onoho serialu musim jen potvrdit slova Autora článku neboť člověk ktery tvrdi žo tomělo smyl je dozajista najivni .
4.12.2014 20:34
# patmull
Co to je za idiota ten Vávra? Že nebyly vysvětleny čísla, kdo to byl Jacob a kdy byly postaveny stavby? Díval se vůbec na stejný seriál jako já?
9.4.2015 9:28
# Oggy
Nej seriál je pro mne Battlestar Galactica. Lost jsem tak nějak chápal do 5. série, šestou jsem nějak nepobral. Asi moje chyba.
21.6.2016 18:27
# Newman
Proč je nad Sawyerem Zeman?:D
4.9.2022 14:44
# Angelluss
Dle negativních komentářů 90% lidí buď ten serial nesledovali a nebo jsou uplně tupý. Vetsina zahad bylo prozrazeno a ty zahady, ktere nebyli vyzrazeny doslova a do pismene tak prumerne inteligentní clovek tyto odpovedi hrave domyslí. Holt museji tvurci priste na serial napsat- pomalejší lide necht si pusti vecernicek :D
Napsat komentář
Ondřej Vašíček