zobrazit rychlé menu

Blogované AlterEgo aneb další zasraný blogger

2509200820345468254

Nesnáším bloggery. Proč? Zažité předsudky. Jakýkoliv předsudek je špatný. Moc dobře to vím. Přesto si tento a pár dalších předsudků milerád připouštím. Jsem ve spoustě jiných věcí nadmíru tolerantní člověk (doufám), a proto si občas pár věcí usnadním. Lenost a laxní postoj jsou totiž jediný důvod předsudků. Nemám chuť ani čas (buďme upřímní, spíše tu chuť) vytvářet si vlastní názor na danou problematiku, a tak se přikloním ke svému předsudku a uchlácholím se tím, že předsudek je pouze rychlá volba pro předem jasnou věc. Nejsou snad i názory vašich blízkých přátel dostatečným alibistickým důvodem?

…A přesto jsem se stal zasraným bloggerem?


2509200820352641022Na jazyk se derou první myšlenky: „O ja, zadumal se, zahodil předsudky a udělal si vlastní názor, zjistil, že blogeři jsou úchvatní lidé a že i on chce být tak úchvatný." Ale kdeže. Předsudky, přestože jak jsem výše popsal, nejsou zrovna košér řešením při vytváření vlastního názoru, nevychází z ničeho nic. Při slově blog a blogger se mi vybaví 1000 a jedna varianta na animované tapetové pozadí, které činí hlavní text naprosto nečitelným, způsobuje silnou epilepsii a kazí příjemný den s úspěšností 95,8 %. Stejně tak mě napadají šílené svatyně různých kapel, herců a zpěváků, které svůj obsah kradou jeden od druhého, přestože jde o tuny obrázků a názory nulové. Stranou nesmějí zůstat ani zástupy warez blogů, jejichž variabilita obsahu se mění pouze dle variability softwaru, hudby a filmů. K tomuto výčtu připočtěme  RH(ME), RB a pár kvalitních, leč hodně odborných blogů, velkou kupu blogů, které neznám, a dojdu k poznatku, že slovo BLOG je pro mě synonymem balastu náctiletých unuděných mas než něčím, čím se chlubit.


2509200820353817833„Hej, Franto, viděls už můj novej blog?" Takovou větu ode mě neuslyšíte. Neznám totiž žádnýho Frantu. Někdo vám ale tuto či podobnou větu napíše. Zamyslete se. Co vás jako první napadne?
„Můj bože, další." Toť moje první myšlenka. Vracím se tedy obloukem zpět. Předsudek, zčásti už však odůvodněný. Jak tedy nazvat něco, o čem vím, že prostě blog je, ale sám se tomuto zprofanovanému názvu bráním? Nechci být dalším zasraným bloggerem. Chci jen ventilovat něco, co mi dnes internet umožňuje. Chci sdílet své názory s lidmi, kteří o ně stojí, a tím nemám na mysli přímo periodické vydávání článků, co mi zvýší návštěvnost. Co to tedy čtete???

[B]logované AlterEgo. Nemůžu upřít vliv blogu. Proto je tam část obsazena. Mnohem více si však toto představte jako takový usměrněný logovaný výpis mého mozku. Abych se nemusel opakovat, lecos se dozvíte i v sekci About MyEgo.  Doufám, že pro všechny podobně smýšlející jedince bude pobyt zde příjemným zážitkem. Grafická stránka, na které jsem velice dlouho pracoval, ve mně vyvolává zvláštní pocit menšího, suchého, teplého místa, které mě vytrhne od rušné a šedavé současnosti. Začíst se zde vyvolává tiché šustění v uších, jako naprázdno puštěný starý gramofon. Spolu s hlubokou nocí za okny mě to donutí myslet méně reálně, více uvolněně. Doufám, že podobně či stejně to tu bude působit i na vás.


250920082036362473Lidi však mají různé pohledy na svět. Drtivá většina ho má jiný než já. Takový názor samozřejmě respektuji, ale tím to končí. Nerad bych, aby se od vás v diskuzi vyskytovaly příspěvky v „duchu pře". Můj počin jsem si vytvořil především pro sebe, ale i ostatní naladěné na stejnou vlnu. Nejsem tu od toho, abych někomu vyvracel jeho názor ani se sním hádal, ale proto, abych se se  svým názorem podělil s podobně nahlížejícími. Aneb se držte hesla: Co mě nezajímá, to nečtu (a už vůbec nekomentuji).


2509200820362377782Při pohledu na menu (Alterntivy), by se mohlo zdát, že spadám natvrdo do kategorie warez blogů. Krom podivné sekce AlterEgo a „profesní" Headwork tu máme přeloženě Filmy, Hry a Hudbu. Názvy realesů, novinky z warez scény ani odkazy na stažení zde ale budete hledat marně. Všechny tři kategorie jsou uměním (tím myslím filmy, hry a hudbu, ne moje články). Je to tajemný pytel plný lidských myšlenek a nápadů, který by byla škoda párkrát do týdne neprohrabat a nevyjádřit svou úvahu. Většinou tu tedy nenajdete klasické recenze na hry, ale rozvinutí jejich specifických vlastností ve smyslu, co tím chtěl básník říct, zamyšlení nad jednotlivými originálními aspekty, nebo odlišný způsob, kterým na mě hra působila. U filmu zapomeňte na popis děje, herců a podobně, ale připravte se na debatu o pointě, grafickém stylu či pocitech z hudebního doprovodu. Hudba je těžko uchopitelný prvek, o kterém se nepíše snadno. Proto by pro vás přínosem mělo být samotné uvedení článku, kde mnohdy objevíte zajímavé interprety či skladby, na které běžně nenarazíte. Ve všech tématech je také dost místa nad jejich obecným zamyšlením.

Jediné, v co doufám, je, že si toto [B]logované AlterEgo najde své čtenáře, kteří ocení jeho zaměření a snad i kvalitu.

[:: AlterEgo tento úvodní článek psalo v průběhu několika dní, aby po celkovém přečtení zjistilo, že na stejnou kvalitu by stačilo 10 minut... ::]

Sepsáno 25.9.2008 21:47 do kategorie AlterEgo

Komentáře

1.10.2008 21:22
# Petr- Soubor
Tak pozor, ne každej blogger musí být "zasranej", i když 90% autorů opravdu "zasraní bloggeři" sou. Ať už de o tebou zmiňovaný warez blog, nebo nějací "rádobyfanoušci" nějaké kapely a přinejhoršim blog nějakejch emařů... Třeba mám kamarádku, ta jako jedna z mála lidí vydržela se svým blogem několik let a povedlo se jí vyvarovat většině "sraček" co se na tyhle blogy píšou... Nejde odsuzovat pojem blog, popřípadě blogger, protože zajisté se najde několik lidí, kteří nebudou slibvovat cracky a nikdy to nedodržej, nebo neopustěj od blogování po první úražce. Pár těhle lidí znám a jejich blogy se např. zabývaj kvalitními screenshoty, filosofickými :) úvahamy a nebo si prostě píšou deníček. A tyhle lidi bych jako "zasraný bloggery" vážně necharakterizoval... Názor jak koukám si vytváříš podle známý většiny, popřípadě podle idiotů, který pruděj, ale odsoudit jako celek.. Ne, ne... Jinak abych pořád nekritizoval, tvý práce na PB webu si moc vážim, stejně jako všeho zařizování, který si měl kolem triček (a že sem se na něj načekal :) a hrnečků (ale s tím sem se minul). Good luck bloggere :)
1.10.2008 21:45
# Kalimero
Část článku právě byla o tom co popisuješ. O tom, že hodit všechny bloggery do jednoho pytle je špatné. (obecně cokoliv házet do jednoho pytle je špatné). Proto jsem psal, že je to předsudek...špatný. Možná to nezaznělo přímo, ale mezi řádky by mělo vyznít, že právě ne všichni jsou takový, za které je většina lidí považuje. Což je ironicky i trošku důvod, proč jsem začal psát. Každopádně díky za příspěvek i za pochvalu.

Rád bych se vás taky zeptal, jak byste hodnotily grafický vzhled stránky. Dal mi opravdu zabrat.
1.10.2008 22:11
# Petr- Soubor
No... Vypadá to jako blog :) nevím jak je to jinde, já mám IE 7 a prostřední panel s textem mi přijde hodně ochuzený o místo oproti prázdným bočním panelům. Jinak grafika špatná neni, narozdíl od většiny blogů se text dá i přečíst :)
1.10.2008 22:11
# Abernathy
Čau Kali,držím ti v tomhle počinu všechny svoje palce, protože rozhodně má smysl a já sem budu chodit...no a co se designu týče, tak sem ti ho chtěl pochválit ještě předtím, než si napsal, abychom se k němu vyjádřili. Je prostě boží, super retro a barvy, navíc tvoje fotky jsou hodně umělecký :-)....úplně z toho designu na mě dýchá atmosféra Bioshocku (pokud ho znáš, tak asi chápeš). -(thumbs up)- :-D
1.10.2008 22:31
# Kalimero
Petře, bohužel je to blog :) Ač nerad, tak to musím přiznat. Přesto právě dle článku nechci aby to byl blog ve smyslu dnešního významu toho slova, které je prostě zprofanované. Nebude to ani deníček ani články na všemožné politické situace či jiné věci, ale spíše různá zamyšlení nad detaily v různých oborech (menu). Ono se to asi těžko vysvětluje a ještě hůře chápe, ale jak budou články přibývat, tak uvidíte, zda vám můj styl sedne. V kostce jde o to, že miluju detaily a detaily dělají celek. A na tomto jde krásně rozvést obecné myšlenky.

Co prosím myslíš tím ochuzen o místo. Že je málo široký?

Abernathy - díky za pochvalu. S Bioshockem mě nesrovnávej, to je dokonalé dílo, kterému se nemohu blížit ani po paty. Určitě tam byla inspirace. Jednak retro, jednak takový ten pocit ze starého, opuštěného, přesto svým způsobem sympatického...něčeho :) Je to jedna z věcí, co mi u ostaních blogů vadí. Jsou neosobní. Nic nevyjadřují. Buď je to nějaká šílenost, nebo anonymní šablona. Nejsem grafik ale když se na toto podívám, tak se musím pochválit. Přesně takové je ideální místo v mé hlavě :) +-
1.10.2008 22:39
# slecna
priznavam, ze jsem text neprecetla uplne poctive, protoze me svymi tezkymi myslenkami trochu nudil, jen bych se chtela vyjadrit k blogovani. blogovani jsem propadla pred tremi lety, kdy mi to bylo doporuceno, protoze jsem sve texty psala nekam, kam se tolik nehodily. blogovala jsem pravidelne dva roky, posledni rok uz je to jen velmi narazove, ale hlavne, o mem blogu nikdo z mych znamych nevedel a tvrde jsem si hajila svoji anonymitu, ktera jedina mi zarucovala jit ve svem psani uplne na kost a byt neprijemne uprimna nejen ke svemu okoli, ale i k sobe same. tehdy jsem i zacla cist blogy ostatnich lidi, zadni pubertaci, lidi jako ja, kteri sve blogovani spise tajili, protoze to castecne funguje jako sebereflexe a pro me i svym zpusobem druh meditace, kdy si ujasnuji myslenky a pocity. tve vnimani blogovani byl pohled jen na jednu omezenou skupinu blogeru, proto se me to dotklo, protoze jsem se za blogera jednu dobu povazovala. jsem rada, ez si svuj omyl uvedomujes :) doufam, ze tvuj blog nebude jen doping pro tve ego, jak to na me na prvni pohled pusobi. hodne stesti
1.10.2008 22:40
# slecna
graficky obsah stranky je povedeny, dokonce bych rekla vkusne decentni, ale davam prednost inspirujicimu obsahu :)
1.10.2008 22:49
# Petr- Soubor
jo, myslel sem, že oproti stranám je prostřední panel moc úzký, někdo by řekl, že opticky vypadaj články delší 0_o
1.10.2008 22:50
# Petr- Soubor
ale co se týče stylu- palec nahoru
1.10.2008 22:52
# Kalimero
slečno, opravdu děkuji za tvůj názor. Popravdě jsem se bál, že se někdo takový neobjeví, ale ty jsi mě velice příjemně překvapila. Svůj omyl si uvědomuju právě kvůli takovým lidem jako ty, kteří píšete o věcech, nad kterými stojí zato se pozastavit a zapřemýšlet. To jak jsi popsala smysl blogování je velice pěkně napsáno. Určitě se mi to líbí. Já osobně anonymitu nepotřebuji. Nedělá mi problém napsat upřímně cokoliv co si myslím i když se to nebude číst zrovna pěkně. Na druhou stranu zřejmě nebudu mít stejná témata, které jsi pravděpodobně psala ty, jak můžu z tvého příspěvku odvozovat. V současné době žiji poměrně šťastně a nemám potřebu probírat osobní či profesní problémy. Naopak bych se chtěl zaměřit spíše na věci, nad kterými člověk rád zadumá, než lituje jak je svět zlý.

Každopádně bych chtěl říct, že onen nadpis i začátek článku mělo být "zpětné ohlédnutí". Možná trošku provokující nadpis. Přece jen sám bych se ještě za za**aného nepovažoval :) Tak jako tak tu nehodlám nijak sprostě mluvit...jen ten nadpis už jsem držel v hlavně dlouho.
A trošku mě mrzí že mám na tebe těžké myšlenky. Navzdory všemu jsem ještě mladý a nezkušený buben a život mě má ještě hodně co naučit.

1.10.2008 22:53
# Kalimero
Petr - snad to tak nebude působit na všechny. Užší sloupečky se mi lépe čtou.
1.10.2008 23:12
# Pája ...
... taky myslím, že nejsi jeden ze zasranejch bloggerů, kteří, asi protože se nudí, založí si blog o svém idolu, o kterém snad napíšou i to, co ani oni sami neví, s čím jaksi nejsou obeznámeni.... - neodsuzuju ale nikoho - taky jsem prošla obdobím života, kdy jsem tyhle stránky sledovala.. a byla ve svém pubertálním věku na větvi z některých skupin či zpěváků... a ani teď se tomu nevyhnu - při referátech nebo novinek či faktických informací týkajících se, buď termínů koncertů, akcí nebo vydání nových CD či popis seznamu skladeb v celé diskografii...
Ale Tvůj blog se mi líbí už jen proto, že jsem naladěná na stejnou vlnu... - filozofické úvahy ... to je moje.., i přesto, že někdy fakt bolí přemýšlet... a mnohdy se mi ani nechce.., ale když už mám tu chuť .., tak je fajn, že existuje něco jako Tvůj blog.., nad jehož myšlenkovými názory se můžu pozastavit... a popřemýšlet..., protože samotné by se mi do tohohle "projektu" angažovat nechtělo... kromě toho, že zrovna dneska se mi chtělo napsat tenhle komentář a ani nevím proč.., asi proto, že si ve mně vyvolal zájem... a zaujal mě...
Kdysi jsem měla založený profil na Libimseti.cz ..., ale né proto, že jsem chtěla být obdivována či přinejmenším komentována prostřednictvím svých fotografií.., ale protože jsem tam ventilovala své myšlenky (jak na libimseti-blogu, tak v informacích o mé osobě... jako je motto, názory, cíl, povahové vlastnosti) ... nechtěla jsem, aby nějaká "parta" namyšlenejch, arogantních krasavic kritizovala můj zevnějšek, ani i kdyby mi chtěli kvůli vzhledu polichotit..., jen jsem se chtěla při svých filozofických dnech vyzpovídat a respektive zjišťovat odezvy... a přihlížet k nim a né úplně změnit svůj postoj nebo názor.., ale možná přijít na nové poznatky a trochu poupravit, pozměnit, zidealizovat ten svůj postoj, ale asi jsem byla srab..., protože po tom, co jsem se doslechla, že jsem trapná, celý můj blog je trapný a všechny filozofické úvahy jsou ubohé..., blog a vůbec celý profil jsem smazala.... a to jsem si přitom chtěla odepřít předsudku a přesvědčit se o tom, že přece jenom existuje více charakternějších, tolerantních a podobně smýšlejících lidí jako jsem já... nestalo se tak....
Chválím jak Tvou práci na prison-break.cz..., která je určitě spojena s plno starostmi, plno námahy, únavy a bohužel někdy i né moc příjemných a pubertálních reakcí..., tak teď tady Tvůj "blog" ...(i když se určitě bohužel najdou lidi, kteří si řeknou akorát: "Koho zajímají Tvé názory, Ty se starej jenom o to, abych měl/a každé úterý nejpozději v 17.00 titulky k premiéře nového dílu PB, a aby byly stránky co nejdřív aktualizované, co se týče spoilerů či trailerů....)
Ale mně se líbí hlavně styl či způsob a rozsah Tvého myšlení..., způsob vyjadřování či slovních spojení, slovní zásoby i používání cizích slov... prostě svědčí to o Tvé inteligenci...
Tvé, řekla bych až lyricky popsané grafické pozadí... na mě působí možná trochu křečovitě... ale jen kvůli přeplácaném vzoru šedého pozadí..., který na mě působí jako drsný papír..., ale je to jen můj pohled..., ale jinak barva je neutrální ... nevyvolávající epileptické záchvaty..., znaky či loga daných odvětví jsou výstižná a tvůrčí nápad je pěkný..., barva písma je kompatibilní s barvou jeho pozadí.., černá na bílém - asi nejlepší kombinace..., hlavně proto, že jdou články bez problémů přečíst a nemusím písmo označovat.., velikost je tak akorát...
Abych docílila toho, že vůbec bude někdo můj komentář číst...(doufám tedy, že aspoň Ty), budu už končit (to proto, aby nebyl příliš dlouhý pro přečtení méně trpělivějších jedinců)..., ale Tvůj "blog" budu určitě mile ráda sledovat a chválit jeho nádech a námět obsahu... - probírání filmů, her či hudby i z mnoha jiných pohledů či specifických aspektů než to je tradiční a celkem časté a předvídatelné... můžu jen schválit a těšit se...!!!! Miluju poohled na věc z mnoha i netradičních/specifických hledisek!!!
Přeji tedy hodně štěstí a spokojenosti ostatních včetně Tebe!!! Jen tak dál!!!
1.10.2008 23:16
# slecna (ta, co dava refresh mysi misto F5 :)
velmi mlad to tedy si, usmevny rok narozeni z meho pohledu, ale ja uz si zvykla, ze ac stara na tele, dusi asi vecne mlada. nedavno me sokovalo, ze jine stranky, ktere pravidelne ctu, dela klucina, ktery nedavno oslavil 15 let :) a blog to neni :) takze jsem potesena, ze autor dalsich mych oblibenych stranek uz alespon dosahl plnoletosti. btw. jedine, co bych vynechala, jsou ty image obrazky v psanem textu. nesouviseji s textem, tedy zbytecne rusi, z meho pohledu
1.10.2008 23:28
# Kalimero
Pájo, řekni že nejseš ta pája...ta mailová pája :)
Ono na tom něco bude, že i já byl v puberálním věku. Když se nad tím člověk zamyslí, tak bych se musel asi taky hambou propadat na koncertě své oblíbené kapely. Asi bych měl v tomto být mnohem více tolerantní. Díky za klín.
Svůj profil na libimseti jsi měla strčit někam jinam. Je pravda, že tam bys pochopení ani moc nenašla.
Prison-break.cz můžeme tady nechat uplně stranou ;-)
Díky za lichotky ohledně psaní, ale tak slavné to nebude. Většinou se vyjadřuji hodně těžkopádně a jak napsala slečna, moje myšlenky asi nebudou nejlehčí. Toť naše bříme informatiků.
Popravdě to pozadí, nebo konkrétněji daná barevná kombinace pro mě byla vzorem při tvorbě vzhledu. Hrozně se mi to líbilo. Je to jak staré divadlo. Hodně tomu dává i ten stín nahoře. Ten vzorek hrubého papíru jak ty říkáš jsem tam dodělal ab to nebylo tak hladké a vypadalo to více jako zeď - tapeta.
Text popravdě nemám černý na bílém. Pozadí je žlutobéžové a text hnědo šedý. Jsou to detaily které možná uplně zřetelně nejdou vidět na levnějších monitorech (i když to pozadí snad nikdo nevidí bíle), ale u mě hodně lahodí oku.
Díky za příspěvek. Rád jsem si ho přečetl
1.10.2008 23:31
# Kalimero
Slečna: snad ti nemusím přeříkávat, že člověk je tak stár, jak se cítí :)
Ty obrázky jsou ty samé, co se objevují po najetí myši v menu. Bral jsem tento článek jako takový úvodní, proto jsem tam necpal nějaké rádoby pěkné obrázky, ale shrnul jsem tam budoucí náplň.
1.10.2008 23:42
# Pája ...
Cituji.
"V kostce jde o to, že miluju detaily a detaily dělají celek. A na tomto jde krásně rozvést obecné myšlenky"

"protoze to castecne funguje jako sebereflexe a pro me i svym zpusobem druh meditace, kdy si ujasnuji myslenky a pocity"

"Naopak bych se chtěl zaměřit spíše na věci, nad kterými člověk rád zadumá, než lituje jak je svět zlý." ...
Nechtělo se mi tyto myšlenky znova vypisovat a shrnout je do jedné, protože by to v podstatě bylo totožné, identické.., proto jsem citovala...
Se všemi citacemi, které jsem zmínila... zcela souhlasím!!!
Ať už jsem se vyzpovídávala ze svých pocitů a urovnávala či zobecňovala své reflexní myšlenky... při potřebě probírat svůj osobní, né moc šťastný život... nebo ať už jsem hloubala nad jinými, ostatními, pro mě neméně důležitými myšlenkami, nad kterými stálo zato se pozastavit..., měla jsem radši, když jsem byla anonymní..., protože vzhledem k intoleranci současné společnosti.., jsem se bála odsudků, možná ironických ale stejně nepříjemných narážek... a když už to prasklo ... bohužel jsem se nemýlila...!! I když taky vůbec nemám problém ventilovat upřímně případné chyby ostatních, které mi vadily či mé odlišné názory... asi na tomto světě a v téhle době .. je lepší zůstat anonymní!
1.10.2008 23:55
# slecna
tech obrazku pri najeti mysi v menu jsem si nevsimla, detailisto :) bohuzel s pribyvajicimi lety fyzicka schranka stale casteji omezuje tu mladou dusi. a neni to o vzhledu, krase.
2.10.2008 0:04
# Pája ...
... dosud jsem žádný mail ani příspěvek nepublikovala..., takže nejsem mailová Pája... - FAKT.., kdybych byla a asi Ti napsala nebo vytkla něco né moc příjemného a troufla bych si říct, že ani oprávněného... vůbec bych neměla pak odvahu tady ještě něco psát :-D ...
... protože taky vidím svou perspektivu v odvětví informatiky či informační technologie..., někdy mi připadá, že i mé myšlenky vyjadřuji dost těžkopádně a pro určitý druh lidí nepochopitelně..., ale protože miluju právě detailizovaní či zobecňování myšlenek a mám náladu přemýšlet - baví mě v tom hledat různé, variabilní pohledy, alternativy či odlišné výklady problematik...
Omlouvám se, pozadí není ani nevypadá bílé.., já jsem to spíše nekonkretizovala..., ale myslela jsem to tak, že pozadí je světlé a písmo tmavé....!
Není zač... Tvé články či komentáře si taky ráda přečtu....!
2.10.2008 0:10
# slecna
anonymita. neni o strachu rikat sve nazory na druhe nahlas a do oci. jsou veci, ktere resite pouze s osobou, ktere se tykaji, ale nemuzete ty osoby zradit, vydat vsanc tim, ze jeho slabosti, zrady, lzi, pomijive stesti, uspechy a tajemstvi budete ukazovat svemu okoli, svetu. vetsina z nas si je vedoma svych slabin, svych proher i vyher, delime se o ne se svymi nejblizsimi, ale vzdy se s nimi musime vyrovnat hlavne sami v sobe. anonymni blogovani bylo casto o uvedomeni si, veskere komentare, i neprijemne, jsou pouze pro pripadne zamysleni se. casto nektere texty jsem psala jen proto, abych si je zpetne mohla cist, abych videla, jestli se nekam posouvam, jestli se vyvijim, jestli ziskavam nadhled, jestli se smiruji s vecmi, ktere smireni potrebuji a jestli zaroven nerezignuji na sve zivotni pravdy a hodnoty, ktere jsem si kdysi nastavila. blogy ostatnich jsem cetla hlavne pro to, ze ve me vzbuzovaly emoce, at uz me nutily zamyslet se, tvrde oponovat nebo uzasle souhlasit, ze nekdo dokazal jeste lepe formulovat me nazory a nebo jen ciste pobavit :)
2.10.2008 0:21
# Kalimero
Pája: nechci aby to znělo jako z nějakýho kurzu sebedůvěry, ale žij a měj názory takový jak je citíš a nikdy neber ohled na to "co by tomu ostatní říkali".
Tomu písmu a pozadí se říká - "aby to mělo dobrý kontrast". Někdy naopak velký kontrast - černá bílá - moc pálí do očí. Proto se používají většinou tmavší odstíny pozadí.
Jen pozor abyses do svých myšlenek nezamotala a nezapoměla žít normální život :) Doporučuju posezení na parku v lavičce a pozorovat bezmyšlenkovitě počínání okolních lidí.

Slečna: v tvém případě bylo blogování asi o dosti vážných a důležitých věcech. Což u mě platit ani nebude. Jak najednu stranu říkám, že o sobě bych se nebál prozradit cokoliv, tak bych zde nikdy nepsal nic o svých známých a přátelích. I toto místo má svoje hranice. Jak jsem říkal. Zatím žiju docela šťastně a tak se chci psát o věcech nad kterými je radost přemýšlet. Nerad bych z toho měl nějaký "černý deníček".

Moje filozofie je o tom, že mám rád určité věci. Jsou to povětšinou hrozné drobnosti, ale miluju si je užívat. A právě tyto projevy většinou vyvolávaly podivné výrazy ostatních. Právě proto jsem založil tento [B]log, abych zde psal o těch detailech. Nechci to moc rozepisovat, však by pak nebylo co psáti do článků :)
2.10.2008 0:25
# Pája ...
Slečna: Díky za reakci na téma anonymity, které jsem se pokusila rozvést dle mého názoru... takové formulace hlubších myšlenek, jako jsou ty Tvé nebo Kalimorovy, je opravdu velká radost číst!!!! Opět si troufnu citovat.
"casto nektere texty jsem psala jen proto, abych si je zpetne mohla cist, abych videla, jestli se nekam posouvam, jestli se vyvijim, jestli ziskavam nadhled, jestli se smiruji s vecmi, ktere smireni potrebuji a jestli zaroven nerezignuji na sve zivotni pravdy a hodnoty, ktere jsem si kdysi nastavila..............nebo uzasle souhlasit, ze nekdo dokazal jeste lepe formulovat me nazory"
Teď zrovna užasle souhlasím :-) !!!
Pro dnešek... nebo už vlastně zítřek.., ale beru to teoreticky ještě jako dnešek..... přeji dobrou noc!
2.10.2008 0:31
# Kalimero
Pája: mě to třeba přijde hrozně depresivní, moc vážné. Pro párkrát proč ne, ale z dlouhodobějšího hlediska to postrádá lehkost. Když už mě má někdo číst, určitě by si od všedního a starostí rád odpočinul, než je znovu a znovu řešil na takovém typu blogu. Samozřejmě to nijak neodsuzuji, jen že mě by takové "hlubokomyšlenkové" témata asi časem uzoufala.
2.10.2008 0:46
# Pája ...
.. Nějak mě to furt nutí dále reagovat...
I když máma mě už popohání jít spát.. :-D ...

Možná, že bych kurz sebedůvěry potřebovala.., protože tohle si snažím vsugerovat už pěkně dlouho.... - vykašlat se na to, co si o mně nebo o mých názorech, myslí ostatní.., ale bohužel mi na tom záleží... teda hlavně u přátel, známých atd... a kdybych někdy nebrala v potaz nebo neomezovala, někdy vůbec nezmiňovala své možnosti nebo schopnosti myšlení či své filozofické úvahy a nebrala na ohled na to, jak budu vypadat v očích i neznámých lidí..., nevěřím, že by se na tomto světě našel někdo.., kdo by mě chápal, toleroval ba dokonce podporoval a rozšiřoval mé názory o své... (kromě pár výjimek, jako jsi Ty nebo Slečna)
Ze svého libimseti-blogu jsem sice taky neměla úplně tak "černý deníček" .., někdy se tam vmísily dosti vážné a důležité věci (jako asi i u Slečny) .., ale hlavně jsem měla chuť analyzovat nebo simulovat některá situační témata týkající se každodenního koloběhu lidských rozdílných vlastností, charakterů, povah, chování, názorů, postojů a snažila je pochopit...!
Dneska už by fakt stačilo.., pokusím se nezamotat se do svých myšlenek :-D .., protože někdy - a to často, mě to fakt strašně unavuje.., ale "dneska" byla zase filozofická nálada .., ale teď už fakt končím a už radši ani nerefreshuji stránku... :-)
Dobrou!
Ještě malá oprava! ".......... jako jsou ty Tvé nebo Kalimerovy......"
2.10.2008 1:07
# Kalimero
Pokud jsou tvoji přátelé opravdu přátelé, tak budou tvoje názory tolerovat i když jim nebudou pochuti. Pokud se před nimi bojíš něco říkat, pak to asi nejsou takový přátelé, jací by měli být. Samozřejmě nikdo neříká že si máš s každým povídat o všem :)

Ale abych to vrátil zpět k tématu - způsoby blogování jsou různé - některé malicherné, jiné až mnohdy vážné a pak jsou takové, jako to moje. Což bohužel ještě nevíte jaké :)
2.10.2008 1:50
# rmac
btw. Musím souhlasit s Petrem, takto úzký sloupec, to je fakt moc, scrollovat každých 10 sekund je docela otravné. Navíc teď, kdy už má spousta lidí širokoúhlé displeje... U mě hlavní sloupec zabírá 1/3 šířky a to nemám žádný obří monitor, ale klasických 1280x800.

Ale jinak design vynikající.
2.10.2008 2:12
# Kalimero
rmac: šířka čistého textu je jen o 18px menší jak u prison-break.cz :)
Já mám třeba 24ku monitor, tj 1920px na šířku, ale veškerá okna mám tak rozestavěna, aby krásně seděla. Prohlížeč tedy není přes celou obrazovku, ale na půlce. Kdesi jsem četl jakési testy, které ukázali, že velikost monitorů se sice zvětšuje, ale aktivní velikost okna při najetí na stránku je pořád kolem těch 1000-1200px
2.10.2008 2:23
# Lukáš Churý
Krásné, moc krásné :).
2.10.2008 8:56
# slecna
mne ten uzky sloupec, co mi skutecne zabira 1/3 obrazovky, vyhovuje. rolovani mi nevadi, je to prehlednejsi, jen nektere komentare pak pusobi mylne neumerne dlouhe ;)
2.10.2008 11:01
# Luka
Cau Kalimero,
v prvni rade musim pochvalit vzhled tohoto [B]logu. Vypada to krasne a navic to ladi se strankama PB a s novyma trickama (ted uz aspon vim, proc si chtel takovou barvu...).
Jenom prosim, jestli by neslo tu diskusi udelat jako na p-b.cz, aby se porad nemuselo rolovat dolu, kdyz si chces precist aktualni reakce (jestli to uz nekdo psal, tak se omlouvam, cetl sem jenom clanek).
Kazdopadne preju hodne stesti a at se dari!!!
2.10.2008 14:36
# Pavel C.
Tvůj blog jsem četl dvakrát a až napodruhé jsem pochopil co máš na srdci :). Já osobně blogy nepíši, věnuji se spíše zpravodajství ale texty (blogy) co mají osobní názor a myšlenku není špatné čas od času zkonzumovat. Cítím nad tebou lítost v tom faktu, že existují lidé, kterým se nezadvěčíš. Ale naopak existují lidé, kteří jsou schopni si s tebou o dané věci popovídat. Proto bych se na tvém místě nezahazoval tím, že tě někdo kritizuje, že píšeš nesmysly ale spíše bych se pouštěl do rozprávky s lidmi, kteří za to stojí, kteří stojí o tvoje slova. :) Pokud jsem dobře četl, tak je to i tvůj cíl. Pro mě jsi kus velmi zajímavého člověka a rád budu na tvůj blog chodit, protože mě naplnil pozitivně nabitou energií.

Co se týče Web designu, ten je stvořen pro pohodové, uvolňující se čtení, které ti dává možnost povznést se na vším s čím si lámeš hlavu.

Co se týče PB webu, tak to je věc sama o sobě. Už to, že se o web staráš něco říká. Děláš to pro lidi, né pro sebe a to je podle mě na 1. místě. A když se najde člověk, který to dokáže ocenit, je to jako sladký pamlsek. :o)

Těším se na další zamšlení. :)
2.10.2008 17:20
# Kalimero
Luka: podobnost s PB webem ani tričky nebyla tu doufám není žádná. Mě to vůbec nepřijde. To řazení pravděpodobně nechám takto. u tohoto typu webu je to výhodnější. Lidé si většinou čtou příspěvky od shora dolů. Pokud se chceš dostat uplně dolů, stačí zmáčknou END

Pavel C.: jj přesně tak jsem to psal, to je můj cíl. Najít zde lidi s podobným smýšlením. Komu se tu nelíbí, ať sem nechodí :) Určitě nemám potřebu zavděčit se všem.
Díky za pochvalu.
2.10.2008 17:58
# Luka
Kalimero: Myslel sem barevnym zpracovanim, resp. podobnosti barev. Proste, ze se to k sobe barevne hodi. P-B.cz neni treba modry, tricko oranzovy a [b]log zelenej;o)...
3.10.2008 15:43
# Karlos
Ondřeji,máš opravdu designově ty nejpodařenější stránky,co znam (ohledně blogu). Stránky Prison-Breaku jsou natolik !skvělý!,že pokaždý když tam jsem,tak jsem dokonce schopný dívat se pouze na styl,než na samotný obsah,..co já bych dal za to umět vytvářet design tak,jako ty :-) A vím,že je to hodně o kreaci/nápaditosti,kterou ty naprosoto rozhodně určitě máš,takže Ti přeju hodně štěstí do budoucna (i když v tvém případě bude stačit pouze talent) a hodně úspěchů s programováním/designováním :o)
3.10.2008 16:48
# Pája ...
... jo to máš pravdu..., je to mnohdy hodně depresivní..., ale mnohdy také velmi užitečné umět analyzovat věci z více hledisek, snažit se o pochopení, hledání řešení, důvodu, proč? ...
Byla bych ráda, abych nemusela dávat pozor na to, co a komu řeknu... a dostavilo se mi aspoň trochu pochopení..., ale možná v mém věku (18) řeším přece jenom mnoho někdy zbytečných maličkostí, které si někdy namlouvám a díky mé chronické nedůvěře k lidem... si musím neustále něco ověřovat a dokazovat...., ale proč? .. Protože je nebývale obtížné najít ty pravé přátele, kterým bych opravdu mohla říkat všechno!!!!! Kdybych vždycky říkala všechno, všude a všem, co mě zrovna napadne a při mé odlišnosti a asi trochu výjimečnosti, myšlení na mnohem vyšším evolučním a intelektuálním stupni a úrovni vyzrálosti a "dospělosti" (nechci ale, aby to znělo povrchně, sama si vůbec nefandím - mám totiž strašně nízké sebevědomí)... bych asi při současném trendu a dobové společnosti... neměla vůbec žádné přátele ani ty "nepravé"... a "pravých" se člověk někdy nedočká ani za celý svůj život...!! Já teda mám pár takových..., ale stejně :-)!
Jinak, i když neustálé hloubání, šťourání a řešení něčeho depresivního není moc příjemné..., někdy právě až skoro k uzoufání a pláči..., tak rozjímání nad obyčejnými věcmi a krásami venkovní přírody a odreagování, ať už jakékoliv, jak člověk umí... se mi taky sem tam povede a je to uvolnění :-) ..., i když mně stačí jít si někam povyprávět a sednout a být s "pravými" přáteli :-) ..
3.10.2008 22:02
# jure
Já teda blogování řešit nebudu, ale jinak ten grafickej styl je pěknej, akorát patičku bych trochu upravil, ne jen změnil barvu te "tapety" či co to je :) Header ve stylu fotky supa.
3.10.2008 23:33
# Kalimero
Karlos: díky za pochvalu, na tomto vzhedu jsem si dal opravdu záležet. Ale vzhled prison-break.cz jsem nedělal já, to je tvorba fandy Jana Tomana.

Pája: já to nemyslel uplně doslova říkat cokoliv komukoliv :) časem poznáš co komu můžeš říct. Ale to nejde nijak okecat, to chce čas.

Jure: ten spodek bude asi střet cítění. Mé se ten kontrast šedočerné proti rudočerné nesmírně líbí.
4.10.2008 10:25
# iHyik
he-héééj tak samozřejmě nečtu všechny komentáře, páč se mi nechce (čas ukáže), ale ta grafika.. jééémináku jéééjdamáku fak nádhernička parádička
8.10.2008 17:52
# Yiahimyr
Ahoj Kalimero, zajímavý článek. Zajímavým na něm shledávám především to, že s ním na jednu stranu souhlasím a názor sdílíme, na stranu druhou s ním nesouhlasím. Můj nesouhlas je ale již v komentářích vystižen více než dostatečně... Spousta blogů, jak už budu po několikáte papouškovat, je nezajímavá tím, že s nimi jednoduše nesouhlasím, nebo vypráví něco s čím souhlasím a většina lidí stejnětak... Tady se musím rozříznout a nahlížet na jednu hromádku slov dvojím pohledem :) a to mě neskonale uspokojuje... Jeden čas jsem také vedl jistý web, nebyl to blog v žádnem jeho slova smyslu, tedy alespoň neměl být, ale jednalo se v podstatě také o jistý druh ventilace myšlenek. Díky Tobě mám chuť založit znovu podobný portál, kudy budou proudit informace z mého nitra na povrch... Má to však ještě dost času...

Rád bych teď trošku odbočil, proto se ještě vyjádřím k designu stránek. Myslím, že jsou pěkné, připadají mi lehce vykradené, ale za negativní to nelze považovat. Práce se Ti zcela zjevně povedla. Dělám grafiku jako amatér, je to, dá se říci, můj koníček, proto předpokládám, že dokážu podobný výtvor objektivně zhodnotit. Ne však profesionálně :) Více se mi k tomu nechce vyjadřovat. Jen ještě dodám... Na ezinu (?) grafika.cz jsem kdysi vyděl návod na tvorbu grafiky pro blog a ornamenty, které zde máš použité jako bych už někde viděl. Je celkem jedno zda-li jsou to ty stejné, jsou-li jen podobné nebo inspirativně "převzaté" - každopádně to tu máš dobře vyřešené a celkový dojem to tvoří prostě příjemným...

A teď k té odbočce... Podíval jsem se na web AlterEgo Designers a zajímalo by mě, jak se stát působivším v něm :) Rád bych se dozvěděl více nejen o Tvém působení zde, ale i o samotném projektu, firmě či koníčku, kterým AE Designers patrně je...

Před nějakým časem jsme se bavili přes ICQ, možná si vybavíš, možná ne... Pokud upřednostňuješ takovou komunikaci, rád bych vyměnil pár písmen, ale osobně mi vyhovuje zaplňovat tuto knihu názorů přímo zde...

Budu se těšit na odpověď...
Yiahimyr
8.10.2008 19:52
# iHyik
Vyjádřím se tedy:

Nejsem naivní a proto nevěřím, že na můj názor se určitě všichni těšíli. Vezměme to tedy od podlahy.
Grafika: Pastva pro oči, mana pro bohy.
Myšlenka: Ta tu samozřejmě je. Vlastně tu přímo čpí. Před chvílí mi její koncentrace roztavila učebnici do angličtiny.
Budoucnost: Tak to je velká mrcha, tahle ta Budoucnost, ale už jen první článek postačil k tomu, že vždycky tady budou dva čtenáři. Ten první jsi ty...
Veridkt: Blá, blá, blá a taky mnohem víc se mi toho povaluje na jazyku, ale co nejde říct slovy, řeknu činem. A já tleskám
9.10.2008 0:36
# Kalimero
Yiahimyr: představ si, že v té změti lidí co mi píše, tak přestože jsme se bavili snad před pokeč či tři čtvrtě, tak si tě pamatuju :) Už nevím co ale měli jsme něco krom trošku toho amatérského filmu společného. Každopádně abych si někoho pamatoval z jednoho rozhovoru a po tak dlouhé době, to už na mě musí hodně zapůsobit :)

Ad grafika: vzhled jsem určitě nevykrádal, veškeré prvky jsou vytvořeny přímo mnou za použití free štětců a jednoho obrázku, který jsem si pořádně upravil - ten obrázek nebyl z webu ale byla to tapeta na zeď :) Její vzhled byl uplně jiný. Proto sem kdyžtak hoď adresu webu, kterému jsme podobný. grafika.cz jsem nikdy nečetl, čili ani nepoužil žádný návod.
Vzhled tohoto webu vznikal tak, že jsem měl jednu představu, udělal si její detailní nákres. To jsem pak uplně zahodil :D Pak jsem začal dělat tu moji fotku s nápysi atd, potom jsem viděl na jednom webu krásnou barevnou kombinaci (černá šedá). Tou jsem se inspiroval a zbytek je jinak celé moje vytvořené. Jen ty 2 retro obrázky po straně nejsou moje. Kreslit neumím :)
AlterEgo Designers ve kterém působím, bude určitě nejednou tématem nějakého článku. Obávám se, že nové členy zatím nijak nepotřebujeme. V současné době pracujeme na 2 důležitých projektech a práce je dobře rozdělena. Jeden z těch projektů je známý Projekt _1013, na který bysme měli být opravdu hrdí :)

iHyik: díky za pochvaly. Jediný oc můžu říct, že snad se ti bude obsah líbit stejně jako vzhled.
9.10.2008 7:49
# Yiahimyr
Tak jsem zapátral a našel ten návod. Použitá grafika v něm není stejná. Uznávám, že s tím vykrádáním jsem na omylu, ačkoli jsem byl přesvědčen, že je opravdu použita spousta ornamentů právě z tohoto návodu. Dle mého názoru je ale velmi podobná, kdyby bylo třeba tu ještě něco vylepšovat - tohle pomůže:

grafika.cz/art/ph...blog1.html

Návod je rozdělen na pět částí, tato je první a ten zbytek případně hravě dohledáš...

Teď k AED, ... :) nemyslel jsem to tak, že bych měl zájem s Tebou / vámi nějak spolupracovat, asi bych na to neměl ani čas, jen mě spíš, ač to zaniklo mojí strohou formulací, zajímá, zda-li se jedná o Tvůj vlastní projekt, nebo jak ses k němu dostal...

ICQ: ano ano, už si to také vybavuji, o amatérském filmu jsme se bavili, teší mě, že si to pamatuješ...

A ještě dodám, nemohu si to odpustit, k těm co kritizují úzký sloupec, i mě to vyhovuje tak jak to je. Připomíná mi to novinové články a ty v noviných většinu čtu jako první. Jako čloěk co typografii rozumí jasně říkám: ano! Takto je to velmi dobré... Možná je velikost písma na mě přehnaná, ale koresponduje s designem dobře a to je dobře :)

Ještě mě tak napadá jedna připomínka, která až tak nepatří sem, ale nechce se mi mailovat či hledat přísloušnou sekci... Myslím, že bys měl komentáře doplnit o funkci editace, občas člověk udělá překlep a nemusí se za něj stydět pak už napořád :)
9.10.2008 16:08
# Kalimero
Yiahimyr: mno krom faktu, že je na pozadí použit jaký si ornament, jsou ty weby uplně jiné :) rozložením, barvami, ostaními prvky, hlavičkou atd atd :) Konkrétně ty štětce (ornamenty) co tam mají nemám, ale po internetu se povaluje dost různých štětců, které takové ornamenty tvoří a tak není vyloučeno, že se někde objeví stejně. Jde spíš o to jak a kde ty štětce použít.

AED jsme založili s kamarádem, který se specializuje na grafiku a já jsem přes programování. Máme v hlavě pár projektů, které chceme udělat a takové věci se nedělají anonymně :) Pár dalších lidí nám pomáhá s ostatními věcmi.

Editace: já editovat můžu :). Nemám moc zpětnou editaci rád. Lidi toho pak spíše zneužívaj. Navíc tady není nic jako registrace, čili bych to musel řešit přes cookie a to bez dalšího identifikátoru není moc bezpečné. Já myslím že mě ani ostatním nějaká ta hrubka nevadí. Já jsem na ně expert :) Proto musí být moje články korektovány. Jeden například teď čeká na korekci.
Napsat komentář
Ondřej Vašíček